onsdag 6. januar 2010

Kaldt?

De sier at det er så veldig kaldt ute...fatter går å fryser nesten hele tiden. Og når vi endelig kommer oss ut, så er det ikke prat om at vi skal gå langt..."for det er så kaldt"

I går foreksempel, så skulle jeg ut før vi la oss..og da har vi jo en fast runde vi går...og da skal vi gå den selvom fatter sa at det var -2o... Er bare å sette opp tempo det...og fatter går jo fortere nå som han synes det er kaldt. Enste stedet jeg blir litt kald inni mellom er potene mine..men det går fort over. De blir kalde hvis jeg går i den dype snøn. Så da er det jo bare å holde seg unna den da....verre en det er det ikke.

Fatter er veldig snill da...for han er liv redd for at jeg skal fryse og bli kald når jeg sitter i bilen å sånn. Så han passer godt på. Jeg dyttes på dekken og det hele. Er ikke så glad i dekken men føyer fatter på det. Er jo greit å ikke fryse sikkert.

Jeg har en mistanke om at det er fatter som sliter med kulda..eller sånn kaldt som vi har det nå. For når det har hvert litt mindre kaldt så har han ikke sukka å stønna når jeg vil gå den runden jeg vil. Da har vi til å med gått turer vi ikke har gått på lenge som er lengre en de vanlige turene.

Veit dere hva..idag så sa fatter at vi skulle gå den runden han ville....å det var greit det..masse nyeheter å lese der også.

Og dere...jeg synes det er litt kaldt ute..men det er ikke så kaldt at jeg ikke vil ut....jeg har finni ut at det bare er å trave hele runden...lukte fort..så holder man jo varmen :)

Dere...jeg lurer på om nesa mi har slutta å virke jeg...for jeg sliter med å finne ut hvor lukta kommer fra....og når fatter kaster ting i snøen slik at jeg må finne det....så sliter jeg veldig med å få noe som helst fert av den tingen han har gjemt.

Trøtt jeg...er mulig at kroppen min merker at det er kaldt...for jeg er veldig trøtt om dagen. Sover ganske mye...men våker med engang det er noen lyder utenfor blokka som jeg synes jeg bør sjekke ut....men i mellom tiden så sover jeg..koser meg enten i stolen min eller sofan.

Han fatter er ikke å dum som jeg tror. For når jeg nå setter meg forn veranda døra fordi jeg vil sjekke det som er på utsiden..bare ved å lukte når han åpner døra...der har han avslørt meg. For når jeg sitter ved veranda døra nå...så sern på meg å sier" glem det...lukker ikke opp den døra for å slippe ut all varmen, for at du skal snuse ut i lufta"

Fatter har til å med bedt meg gå ut på verandan når jeg egentlig bare vil lukte litt. Det synes jeg ikke noe om..men har jeg bedt om å komme ut på verandan så har jeg det...så da går jeg ut. Fatter har også avslørt meg når det gjelder det å sitt foran verandadøra for å få han vekk fra det han driver med... Nå kan jeg sitte ved den døra så mye jeg orker og ingen ting skjer.

Nei.....nå skjer det noe på utsiden her..må sjekke hva det er.

Heidå :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar