lørdag 2. januar 2010

Lenge siden sist altså.....

Kjempe lenge siden er det...hva har sjedd siden sist da...veldig masse har sjedd tror jeg, men jeg husker ikka alt...jeg husker at vi har trent inne i en hall og jeg lukta mamma..søstra mi og kennel mamma Anne-marit så jeg ville ikke følge med på det fatter gjorde. Hva er det han forventer av meg...

Og så hva mere har sjedd da...jo jeg har slåss med en annen hannhund...jeg stakk av fra fatter...måtte bare fortelle den hannhunden at jeg mente alvor når jeg fortalte han at stedet her er mitt terretorie. Jeg lagde ikke noen skader på ham selv om han skada meg. Jeg bare holdt han fast jeg for å understreke at jeg hadde full kontroll. Tror du fatter var enig du..phø...langt derifra..han skulle ha meg til slippe den hunden han...og han ga seg ikke...stakk finga sine inne i munnen min og klemte så hardt at jeg måtte slippe.

Det er en ting jeg ikke skjønner...fatter har skaffa en sån sak som gjør at han blir sterkere en meg..jeg får ikke røska til slik at jeg kommer borti til de jeg vil bortil....og det sitter på hodet mitt...fatter sier at det heter halti grime....samma det. Jeg synes det er dårlig gjordt jeg.

Det skjer ikke så mye om dagen...mest sånn ut og gå en liten tur og så trener vi bare 1 gang i uka fot tiden...det er alt for lite. Jeg liker å løpe løs og sånn...sånn som jeg gjør når jeg er sammen med cathrine. Da kan jeg løpe så masse jeg vil.

Fatter er litt pysete på det å slippe meg løs..han liker ikke det at jeg fortelle de andre hannhundene at jeg er en hund de må regne med frem over...til fatters forsvar så er jo ikke han en hund heller da...for ikke har han pels og ikke markere han slik vi hannhunder gjør.

Jeg veit ikke helt hva jeg skal gjøre jeg...høre på fatter å få være mere løs....eller hevde meg som hannhund og altid gå i bånd.....skal bruke litt tid på den der.


Det er vist noe som heter nytt år..og dere kan tro at det skjer mye spenede der ute..jeg sitter å ser på det som blinker og smeller der ute...og jeg har så lyst til finne ut hva det er..må bort å sjekke...men fatter sier at det er litt vanskelig for fyrverkeri er ikke noe man leker med...men det er veldig spennede for det.

Nå skal jeg se om jeg får overtalt fatter til en treningsøkt her inne, og etter på skal jeg se om jeg ikke får han med meg på en litt lengre tur en det vi har godt hittil....er litt kaldt ute men man holder jo godt på varmen når man går tur da.

Veit dere hva jeg har glemt..å ønske dere godt nytt år :)

Heidå

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar