mandag 8. juni 2009

Hva skjer a??

Jeg har ingen anelse, for nå går vi i skogen og det dukker opp gobiter der jeg vanlig vis har fått løpe i fullfart med fatter på slep, ikke bare det, men fatter la meg ikke dra i fullfart heller. Blir litt oppgitt jeg, så jeg setter meg og er ikke helt med, men så lenge jeg konsentrerer meg om å gå rolig å finne gobitene så får jeg jo gå frem over. Det tar på å konsentrere seg så mye skal jeg si deg.

Og så trener vi sånn gå på plass og sånn...og fatter styrer mere og mere. Jeg henger ikke helt med, for han gjør ting på en annen måte liksom. Han krever at jeg skal følge med han...gjøre som han vil.. Vet nå ikke helt jeg om jeg skal gjøre som fatter vil...jeg får jo masse gobiter og han kaster leker å sånn..så jeg skal tenke litt på det å se hve jeg bestemmer meg får å gjøre.

Vi har hvert på fjellet, og der har jeg hatt det helt topp, løpt masse, hvert ute masse, og bada masse. Og dere, det å gå pent i bånd gjelder vist på fjellet også. Og jeg tror fatter har misforstått litt..han tok på meg sokker på beina når jeg skulle inn...og av når jeg skulle ut. Fatter gjorde det motsatte på seg selv så hvofor skulle jeg ha de på? Fatter prata noe om merker i tregulvet...etter klørne mine... mennesker er noen merklige dyr.

Og veit dere hva..fatter han fortsetter å bli borte han når jeg ikke følger med på hvor han er..på fjellet så ga jeg opp så sjekke opp rypene, for gjorde jeg det så var jeg jo plutselig helt amegalene... det er ikke bra. Så en av de siste turene flyr det en sånn rype opp rett foran meg...jeg titta på fatter jeg, for å avgjøre om jeg skulle bli med den rypa på en liten runde..(ikke det at jeg veit hva jeg skal gjøre med de fugla, de beveger seg og det er morro å se hvor de skal..når de stopper så er det ikke noe spennede lengre) men fatter han sendte meg blikket "glem det..jeg gidder ikke vente på deg" så da lot jeg rypa fly sin veie jeg, selv om den lagde intressante lyder. Greit å vite hvor fatter oppholder seg...gjør turen litt mindre slitsom, slippe å løpe å sjekke hvor han tar veien, for han gidder jo ikke følge etter meg..jeg som må følge etter han..litt urettferdig spørr du meg men.

Dere, fatter har gjordt noe sammen med meg hverdag nå, lange turer eller treninger..sliten jeg så nå må jeg sove litt..gjeeesssp.

Ha en fin aften...zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar