mandag 22. juni 2009

Merklig helg...

Jeg var i trysil sammen med fatter og hans fatter..blir vel min på en måte bestefar eller noe det..menneske bestefar... Samma, fatter og jeg dro ned til hans fatter, for vi skulle ikke kjøre bilen vår, men bilen til bestefar..litt rart ord å bruke det om ett menneske men...og det skulle masse inn i den stooore bilen. Og fattern min, han hadde lagt ett teppe i buret så jeg ikke skulle skli inne i buret. Og så ble det stabla inn en hel masse..fattern min åpna opp vinduer å sånn slik at det ikke skulle bli for varmt..ikke at det var ett problem for der regna masse når vi kjørte, og jeg skal si vi kjørte leeeenge assa...men det gjorde ikke meg noe for vi skulle til trysil..der liker jeg godt å være...ingen ting jeg må sjekke opp å sånn liksom. Det er stortsett bare meg som er hund der oppe.

Vel vi kommer frem.og jeg får strekke på beina mens det pakkes ut av bilen..jeg løper så masse jeg bare kan. Har det helt topp, og når jeg har løpt fra meg får jeg kveldsmaten min og det er natta.

Jeg sover som en stein og fattern til fatter han går ut lenge før jeg har tenkt å stå opp, for det gjør jeg ikke før min fatter står opp. Når fatter står opp, slipper han meg ut og jeg får leite etter masse gobiter utenfor hytta..frokost for jeg ikke sier fatter" for vi skal jobbe, og med alle de krumspringa du gjør er det beste å vente med det...er langt til vetrinær skulle du får magedreiing.." Nå veit ikke jeg hva magedreing er, men det er vist ikke noe bra..er veldig vondt og jeg kan vist dø av det, så jeg tenker at greit nok...og leiter etter gobiter i steden...etter en stund så får jeg noe godt å gnage på, da skal de spise frokos...litt urettferdig men det jeg fikk var veldig godt...

Så kommer en man og jeg må inn i buret inne for det kommer noe som heter gravemaskin, jeg så glimt av den..og den bråka noe veldig, samma det for jeg fikk en enda bedre namm mens jeg lå i buret, sånn margenbein...det var godt det! Og når gravemaskinen var borte, var jeg ikke ferdig med margbeinet men jeg fikk komme ut og koste meg med resten ute.

Dere, vet dere hva...han mannen med gravemaskinen hadde gravd ett hull...så jeg tenkte at det skulle jeg gjøre også...men da fikk jeg beskjed om at det ikke skulle graves flere hull... jeg tror de kunne trengt det, for det kasta ut masse vann fra det hullet..de var snille som ba meg flytte meg slik at jeg ikke fikk vannet på meg..bortsett fra engang..da kasta fatter vann på rumpa mi den dumingen...han sa fløtt deg, men jeg var opptatt med mitt så da fikk fatter vente...men det ville han ikke..så ba han meg om å finne på noe annet, så jeg fant ut at jeg skulle hjelpe fattern til fatter..for han drev å banka noe greier å sånn...men jeg fikk ikke hjelpe der heller...så da tok jeg meg en tur på egenhånd i nærområdet...det var vist ikke noe fatter satte pris på, så han satte meg i langline og kasta ut gobiter..pølsebiter..så da var jeg egentlig fornøyd jeg.. og at jeg ikke fikk frokost gjorde ingen ting for jeg fikk jo så mye annet godt.

På kvelden gikk fatter en tur med meg..og jeg kjente igjen lukta av den dere traktor saken og ville spore den...men det ville ikke fatter gitt..men jeg fikk nå en liten tur før det var kvelden.

På søndagen var fatter tidlig oppe også..og de fortsatte med kaste vann ut av hull, før de tetta det igjen..vel etter å ha satt ned en sånn kasse sak som jeg satte mine potevatrykk på...og når jeg ikke fikk bite i den tingesten som fatter dro alt som gravemaskinen hade gravd opp, ned vedsiden av den tre greia de hadde satt i hullet...så prøvde jeg å bite i armen til fatter i stede..åpna munnen å la den forsiktig på armen hans..det fikk jeg heller ikke lov til så da tok jeg meg en runde rundt hytta jeg...og så fikk jeg leite etter mere godbiter...fatter tok meg seinere med ned over, neden for hytta er det en sånn står slettesak, og der fant jeg en myr..så deillig det var altså...jeg la meg ned og rulla i vannet...det var veldig godt men jeg fikk vann i ørene av det...og jeg trodde at når jeg da neste gang rulla meg i vannet, hadde hodet unna vannet...tok jeg feil..for hodet havna i vannet da også...da ga jeg opp og la meg ned i det i stede....og jeg fikk løpe masse.. før det var mere jobbing på fatter å lete etter gobiter for meg, en kort tur så skulle vi hjem. Og det var like greit, for jeg er kjempe sliten...sovet nesten i ett siden jeg kom hjem i går...fatter er også sliten...

Det som er merkelig med denne helgen er at vi var i trysil uten å gå masse lange turer..og alikevel opplevde jeg en hel masse nytt...og ble sliten av det også.

Nei, på tide med en høneblund igjen...før jeg skal sjekke nyhetene ute igjen. :)

Hade!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar