søndag 2. august 2009

Merklig...

For det er en hund her som er like stor som meg...men som bare dukker opp på enkelte steder i leiligheten, den bjeffer ikke, den gjør akkurat det samme som jeg gjør..nå bor den på soverommet til fatter. Så når jeg er det inne later jeg som jeg ikke ser den. For jeg viser alle tegna jeg kan på at jeg er snill...og den gjør ingen ting tilbake.Når jeg ser på den, ser den på meg uten å gi så mye som ett signal. Skummelt altså. Så det beste er å late som jeg ikke ser den.

Det er anderledes med de hunden vi møter ute..får de kan jeg se på bak beina til fatter, og når jeg veit att fatter kan dekke meg, så kaster jeg meg frem og bjeffer masse på den hunden vi passerer. Og forgje dagen så viste jeg den andre hunden hvor sterk jeg var ved å dra fatter over ende. Det likte ikke fatter i det hele tatt. Så når vi møter hunder nå, må jeg sitte å se på han. Jeg får ikke lov til å kjefte på dem engang. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke får lov til det.

Vi har trent så på plass å sånn i det siste. Og det er kjempe morro, for jeg får leke masse med fatter. Og vi har hvert på mange nye steder også. Fatter virker fornyød han. På plass er ett veldig bra sted har jeg funnet ut...det kommer altid noe spennede der i fra.

I dag gikk jeg sånn spor med gobiter i (dvs frokosten min..)...og det var pinner der også....skjønte ikke helt det jeg..men fatter var fornøyd han. Også gikk vi pølse spor og..det gikk ett sted jeg måtte jobbe for å finne gobitene og fatter ga meg masse kos når vi var ferdige... og dere..når jeg var ferdig med å gå spor fikk jeg løpe litt løs. Selv om jeg hadde mest lyst til å legge meg ned å gnage på den store pinnen jeg fant. Men det gikk ikke..

Men, jeg er ikke dum, for når vi gikk mot bilen kjente jeg lukta av matmoren til emma..og jeg veit jo hva det betyr.. man finner nemlig noe det lukter emma av og får ros for det. Jeg var kjempe rask, for fatter plystra å ropte....og han ropte så mye at jeg fant ut at det var best å komme tilbake igjen selv om jeg ikke fant noe det lukta emma av.....og det var smart for jeg fikk en gobit og trepinnen jeg fanti det siste gobit sporet jeg gikk :)

I morra skal vi vist til noe som heter oslo å trene sånn på plass å sånn...hørte han fatter prata med matmor til emma om det. Lurer på hva oslo er jeg...blir spenende å finne ut. Trøtt jeg...tar dette. Litt vondt i magen harjeg også...og jeg svømte i dag å...gjordt mye i dag jeg..gjesp....

På tide å få med fattern på siste runden ute før vi legger oss.

Natta :)!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar