tirsdag 19. januar 2010

Fattern er stressa og visitt kort.

For han er våken til langt på natt, og han driver å går frem å tilbake..prater med seg selv. Skjønner ikke hva han stesser sånn for jeg. Jeg har fått med meg at vi skal noe på søndag..konkuranse heter det vist. Og hva så da...jeg er ikke noe spendt.

Det er ikke noe gøy å trene sammen med fatter når han er så stressa..for han blir så sint. Så da synes jeg det er best å holde meg unna. Selv om fatter prøver å være bli og snill...så kommer jeg ikke bort til ham med engang. Jeg skal være heeelt sikker på at han ikke er sint..og når jeg ser at han ikke er det..først da kommer jeg til ham.

Jeg har en del å lære fatter har jeg skjønt. Litt rart at jeg som hans 4 hund må lære han at han må være rolig og ikke sint før jeg kommer bort til ham. Men det er ved det som er min oppgave da tenker jeg. Og jeg skal nok greie det.

Fatter har meldt oss på til knertebo cupen..der skal vi vist gjøre mye rart. Men det er ikke før til sommern. Nå er det vintern, og jeg savner skogen litt...løpe løs og sånn. Men den tiden kommer vel snart den også :)

Dagene brukes til å sove i godstolen eller små turer på verandan..og til å markere mest mulig når vi er ute på tur...dere kan tro det lukter godt der ute...må jo nesten løpe og markere. Fatter blir litt irritert...for han sier at jeg kunne tatt jobb som vannsperder...hva nå en de betyr. Det er jo viktig å fortelle de andre at jeg er å regne med når det gjelder jakten på damene her i omerådet.

Fattern som ikke har skjønt noe av det med å markere terretorie ovenfor andre hanner, han markerer jo inne på den greia på badet...så jeg veit ikke helt på hvilket grunnlag han kritiserer mine markeringer. Som her forgje dagen når jeg la igjen ett par solide visit kort med 3 m mellom rom. Da ba fatter meg om å roe meg. Han gikk vist tom for bæsje poser. Så kanskje han kan slutte å plukke opp visit kortene mine da..så slipper jeg å markere overalt. Fatter gjør det ikke lett for meg og hevde mitt terretorie her altså. Så da måjeg tisse overalt da. For det er det eneste visit kortet fatter ikke fjerner. Han mumla noe om at løta jeg beinet høyere nå så tipper jeg. Har hold på å tippe et par ganger men det viktigste er å få spred lukta si.

Er så mye lettere å lukte på de andres visitt kort nå som det er mildere....lettere å finne dem igjen uten å måtte krafse i snøen å sånn.

På tide å sjekke om fatter har mista noe mat på gulvet til meg :p

Hejdå :)!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar