mandag 25. januar 2010

Jeg har vist debutant i går...nå er jeg usikker på hva det er, men fattern var veldig nervøs. Og vi var i en helt annen hall en den vi er i til vanlig. Først var jeg inne og fikk masse gobiter av fatter når jeg fulgte med. Jeg syntes det var kjempe spennende og måtte jo fortelle alle at jeg var kommet. Så er det kort tur ut i en annen bil, den jeg sitter i når jeg skal på tur med cathrine. Men vi skulle ikke på tur vi skulle noe annet, inn i en sånn derre lydighets ring.

En man som jeg bare måtte hilse på, selv om fatter sa bli, så på tenna mine, så skulle jeg dekke, og bli liggende. Jeg synes jeg var flink jeg, men fatter sa ikke bra eller noen ting han....han bare sto der å så ut i lufta. Viste ikke helt hva jeg skulle gjøre jeg, så jeg prøvde å legge hodet mitt helt ned...men ingen ting sjedde da heller...så begynte jeg å logre...da skjedde de heller ingen ting...så peip jeg litt...og fatter står der bare...da reiste jeg meg og gikk bort til han....han ble ikke noe glad, han tok bare tak i halsbåndet mitt og sa ingenting. Det syne jeg var litt uvant. Så går vi uten for den ringen, fikk noen gobiter når jeg så på fatter.

Så var det inn i ringen igjen...så krever fatter at jeg skal følge med på han...og jeg gjorde det i starten, etter at han masa litt, så gikk vi. Men det var så mye spennede å se på at jeg ikke fulgte fattern. Spennede luker var det og. Men jeg fikk en sjangse til å sjekke ut de luktene en gang til, da uten line....da kunne jeg jo stå å snuse lenge, helt til fatter hadde snudd seg om og stoppa, så da ble jg der jeg. Så gikk vi tilbake igjen og jeg fikk sjekka mere. Så skulle vi inn i neste ring og der skulle vi gjøre ting jeg vait at fatter mener. Som å dekke når han stopper og sier dekk, komme når han roper på plass og stå når han sier stå, og hopp over hinder...der måtte jeg bare tju starte for hopping over hinder er så morro...jeg venta på fatter så var vi ferdige.

Jeg fikk også hilse på mutter og kennel mamma Anne-Marit, det var toppers altså.

Jeg var litt sliten når jeg kom hjem og så ikke helt poenget med å gå ut sånn på kvelden, men det var greit å få gått på do nårjeg først skulle ut.

Trur fatter var sliten i får å, for han spiste middagen si, jeg hadde fått min, og han sovna der han satt, han sa også at han syntes at jeg var kjempe flink :)

Fatter sier at han har en arbeids plan og hvordan gjøre ting på en annen måte slik at jeg forstår at jeg skal bli liggende når han går langt fra meg. Og noe om at jeg skal bli mere intressert i fatter når vi går sån lineføring. Ønsker fatter lykke til, for lukter er så spennede. Og særlig når jeg plutselig kjenner lukta av kjente :)

Fatter stilte seg opp på gulvet i stad...slik han står når jeg skal sitte på plass...men han sa ingenting...han hadde gobit i hånda..men jeg fikk den ikke. Ikke kom det noen på plass komando heller...så satte jeg meg litt nermere...og enda litt nærmere for fatter sa jo ingen verdens ting. Og når jeg satt helt inntill fatter så klikkan og jeg fikk en gobit....så stilte han seg opp slike en gang til...satt meg ikke helt foran denne gangen, men fortsatt ingen komando....så satte jeg meg helt inntil og da klikka det og jeg fikk gobit. Så flytter fatter seg igjen..nå setter jeg meg nesten helt inntil...ikke noe klikk..så flytter jeg meg helt inntill fatter på plass og klikket kommer...neste så setter jeg meg der med engang og klikk. Så da veit jeg hva jeg må gjøre, så når vi kom hjem i stad, etter en tur i skogen, så kledde fatter av seg, og jeg satte meg på plass ved siden av han og så fikk jeg mat :)

Lurer på om jeg skal fortesette med det jeg :) Dette blir intressant :)

Nå vil jeg ut, må på do.

Hade!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar